fredag 13 juni 2014

Afrikatäcken av rester

Av resterna från min ”Snake River” blev det till slut en massa block sydda.
Sydde på dom när jag var på syträff i Fegen, några tyckte att jag skulle sy ihop alla till en stor mysquilt. Men det är inget jag har användning för just nu och sy fler hyllvärmare känns fel, så det blev istället fyra små täcken till Afrika, där de kommer att komma till användning och nytta. Känns skönt.


Alla täcken är lika, bara lukkekanterna som är lite olika.


Kram Gun

4 kommentarer:

  1. Vilka fina täcken du sytt. Det mönstret gillar jag.Känner som du att det är bättre att sy sånt som kommer till användning.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina täcken! Håller helt med Dig om att hyllvärmare gör ju ingen glad.
    kram

    SvaraRadera
  3. Det är fyra fina Afrikatäcken som Du sytt och ger bort, ser jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Så generöst av Dig, Gun!
    Kviltarna är jättefina och som vi ju vet så kommer de verkligen till pass!
    TACK för att Du hellre ger än sparar i hyllorna!
    Kram//Maja

    SvaraRadera