söndag 7 augusti 2011

Besök i en quiltbutik igen.

Vägen hem från Stockholm gick via Katrineholm.
Så det blev ett stopp på Tygshopen.
Det är ”farligt” när en butik har både quilttyger och garn, kan bli väldigt mycket i påsarna när man går ut. Men jag hade inte så mycket tid på mig och lyckades bara med att fylla en kasse.
Batiktyger till ett påbörjat projekt.
Guldtyger som är ”bra att ha”.
Svart garn och mönster till ny sjal till mig.
Vitt garn till kofta till Amanda.

Många nya quiltbutiker har jag besök i år och många tyger har det blivit med mig hem. Nu gäller det att sy något av alla tygerna. Semestern är slut för denna omgång, men symaskinen kommer allt att få jobba lite då och då, så att tyghögarna minskar igen, så fler butiker kan besökas igen.

Kram Gun

4 kommentarer:

  1. ahhhh ænnu mera skojsigheter!

    SvaraRadera
  2. Så ljuvliga butiker du hittat och besökt!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Härliga fynd du gjort. Skoj med resor och få fynda lite i "andra" affärer än vanligt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Åh vad mycket du har handlat men det e kul.
    Skall bli kul att se vad du hittar på.
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera